Metoda Dobrego Startu może okazać się w świetnym rozwiązaniem w przypadku zaburzeń emocjonalnych bądź motorycznych, które niekiedy pojawiają się u dzieci. Jest to rodzaj terapii psychomotorycznej, która została opracowana przez Martę Bogdanowicz. Metoda Dobrego Startu składa się z różnych ćwiczeń i zadań, dzięki którym ostatecznie usprawnione zostają funkcje wzrokowe, słuchowe, dotykowe i ruchowe, a także następuje ich integracja, dzięki czemu dziecko może łatwiej adaptować się ze środowiskiem szkolnym i rodzinnym, a także lepiej się uczyć, szybciej koncentrować i zdobywać dobre stopnie. Co warto wiedzieć o Metodzie Dobrego Startu?
Kiedy warto zastosować Metodę Dobrego Startu ?
Metody Dobrego Startu warto zastosować w przypadku gdy zaobserwujemy u swojego dziecka różnorodne zaburzenia rozwojowe dotyczące określonych narzędzi zmysłów oraz ich integracji. Niekiedy mogę one pojawić się odnośnie funkcji słuchowych, wzrokowych, motorycznych, a także w związku z orientacją w przestrzeni czy w schemacie swojego ciała. Zaburzenia te mogą skutecznie utrudniać proces przyswajania wiedzy, nauki a co za tym idzie dziecku trudniej jest zaadoptować się w środowisku szkolnym jak i rozwijać swoje pasje i umiejętności. Metoda Dobrego Startu prowadzona jest w formie zajęć, dzięki którym aktywizowany jest rozwój psychomotoryczny dzieci. Zdecydowanie się na skorzystanie z tego rodzaju terapii może okazać się doskonałym rozwiązaniem przygotowującym malucha do podjęcia nauki szkolnej, nauki czytania czy pisania. Dzieci stają się również bardziej twórcze, łatwiej się im skoncentrować i posiadają większą wyobraźnię. Co więcej, Metoda Dobrego Startu może świetnie sprawdzić się w przypadku dzieci, które się jąkają posiadają inne zaburzenia mowy. W trakcie zajęć usprawniony jest również aparat mięśniowo-kostny, który umacnia się w trakcie wykonywania ćwiczeń gimnastycznych.
Jak wyglądają zajęcia według Metody Dobrego Startu?
Zajęcia prowadzone zgodnie z metodą Dobrego Startu skupiają się przede wszystkim na rozwijaniu zmysłu słuchu, wzroku oraz ruchu czyli motoryki. Spotkania te składającą się z trzech głównych etapów. Początkowo prowadzone są ćwiczenia ruchowe, następnie ruchowo-słuchowe, a ostatecznie przechodzi się do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych. Każde spotkanie kończy się również elementem relaksacyjnym na przykład ćwiczeniami oddechowymi. Część, w której dominują ćwiczenia ruchowe opiera się na aktywizowaniu dzieci do tańca, poruszania się przede wszystkim do muzyki. W pierwszej kolejności rozpoczyna się uruchomienie motoryki dużej czyli całego ciała, następnie przechodzi się do precyzyjnych ruchów czyli do motoryki małej. Podczas ćwiczeń ruchowo-słuchowych wykorzystywany jest również rytm danej piosenki tak aby dzieci mogły reagować na konkretny dźwięk lub wykonywać czynności aby pasowała tempem do muzyki. W ostatniej części, która skupia się na ćwiczeniach ruchowo-słuchowo-wzrokowych bardzo często stosuje się ćwiczenia, które wymagają kontrolowania i wykonywania naraz różnych czynności. Często stosuje się różnorodne zabawki posiadające odmienne struktury, faktury, dzięki którym dziecko pobudza zmysłu dotyku. Wykorzystanie Metody Dobrego Startu może być doskonałym pomysłem aby zagwarantować naszemu dziecku lepszy początek rozpoczęcia nauki w szkole. Ogromną zaletą jest fakt, że zajęcia są prowadzone w ciekawy i interesujący dla dziecka sposób, więc z pewnością nie będą one stanowiły przykrego obowiązku tylko staną się prawdziwą przyjemnością. Ćwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowe pozwolą rozwinąć się dziecku i sprawić, że będzie ono znacznie lepiej i łatwiej mogło dopasować się do szkolnego towarzystwa oraz wymagań jakie będą stawiane przez nauczycieli.
Terapię w oparciu o metodę dobrego startu prowadzi Matiam- sprawdź.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.